sobota 26. listopadu 2016

Není čas ztrácet čas aneb time management (26. 11. 2016)

Znáte ten pocit, když opravdu nestíháte a ráno ani nevíte čím dřív začít, abyste stihli vše? Škola, práce, shánění dárků, vlastní aktivity, čtení do školy na zkoušky, spánek a opět druhý den nanovo. Je toho mnoho. Aneb vítejte v dnešní uspěchané době ...
Někdy si říkám, že i kdyby den měl nějakých 48 hodin, stejně by to nebyl dostatek. Dnes je sobota a já jsem přes den dodělala resty z minulého týdne - dočetla jsem další knížku ke zkoušce (ještě 3 a mám všechny ke zkouškám :D), udělala jsem si úkoly na další týden, doobjednala zbytek vánočních dárků, vyprala a pověsila prádlo, umyla nádobí, připravila si jídlo na zítra do práce a slibuju, že zítra po práci už nic nedělám a jen odpočívám! :) Poslední dobou toho není málo a už se děsím týdenních vánočních prázdnin, kdy jdu 4 dny opět do práce a ve zbytku dní se musím naučit na zkoušky, protože potom následuje zkouškové :(. Držte mi palce!

Jediné, co mě v těchto dnes drží nad vodou, je můj diář a lepíky! Vím, že to bude znít asi vtipně, ale bez něj bych byla opravdu ztracená. Píšu si tam vše, co se týče školy, práce, aktivit s kamarády, výlety, co mám koupit, návštěvy doktorů, kdo má kdy narozeniny, výročí, prostě vše a maximálně mě to vyhovuje. O mém diáři jsem se rozepsala více už v předchozím článku zde.
Pokud jsem doma a sejde se mi více věcí, co je třeba udělat a v diáři už není místo, napíšu si prostě a jednoduše seznam a až jednotlivé věci splním, odškrtnu si je. Do obchodu si zásadně tvořím nákupní seznam (a co jsem viděla, nejsem jediná). Seznamy nebo To do listy si můžete klasicky psát na papír, lepíky nebo fungují i aplikace do telefonů jako např. Shop Shop nebo Nákupní seznam.
Je dost důležité si také rozmyslet prioritní aktivity dne a netrávit čas věcmi, které nejsou důležité a jen vám zabírají čas. Vím, že je pro slečny a paní důležité, aby měly hezký make-up, ale musíte u něj strávit hodinu nebo více? Nebo musíte stále projíždět a kontrolovat sociální sítě, i když víte, že tam není nic nového? Uvědomte si, že čas je drahý a nejde vrátit zpět, proto je rozhodně smysluplnější se věnovat práci, rodině nebo studiu a neztrácet drahocenný čas.
Musíte umět říci ne, když vám volá kamarádka a už potřetí v tomto týdnu chce s vámi jít na kafe nebo jen pokec. Stanovte si jasné priority dne a ty prostě splňte.
Vím, že teď v období adventu je toho na všechny dost a mnoho z nás je vystresovaných z Vánoc, nakupování dárků, pečení, práce, studia, návštěv příbuzných atd. Ale vše se dá zvládnout, jen je třeba si dané aktivity rozdělit mezi ostatní příslušníky (buď v rodině nebo v práci), tím vše půjde rychleji a snadněji. Pokud ani to nepomůže, poptejte se kamarádek, zda by vám nevypomohly např. jedno odpoledne.
Držím palce všem, ať vše stihnete a zvládnete a poté máte klid o vánočních svátcích!
Mějte hezký zbytek víkendu!
M.

Žádné komentáře:

Okomentovat