neděle 16. dubna 2017

Kutnohorská Sedlecká pouť (16. 4. 2017)

Ahoj,
vzhledem k tomu, že s bakalářkou už relativně finišuju, zbývá mi už jen pár stránek (ale těch nejhorších asi :D), řekla jsem si, že o Velikonocích si beru volno od školy a školních věcí a zase ho využiju na práci a trochu toho odpočinku. Na brigádu jdu dnes a zítra a včera jsem tedy měla volný den, který jsem využila na návštěvu Sedlecké pouti v Kutné Hoře.
Pouť do mé rodné Kutné Hory jezdí vždy na 5 dní o Velikonočních prázdninách (čtvrtek-pondělí). Hned po Praze je to 2. největší pouť v Čechách. Když jsem byla menší, pamatuju si, že jsem na pouť chodila hlavně kvůli kolotočům a atrakcím, dnes je to spíš kvůli jídlu a stánkům :). Dříve jsem dokonce také několikrát byla i v Praze na Matějský a třeba hned dva týdny na to byla pouť v Kutné Hoře, kam jsem šla taky. Dokonce na 1. stupni jsem měla speciální kasičku jen na drobné na pouť. Ano, až takový maniak jsem byla :D. Teď jdu na pouť na jedno odpoledne, zastavuju hlavně u stánků s jídlem a sladkostmi (a že jich tam letos je), maximálně se mrknu, jaké nové kolotoče letos dojely.
Když o tom tak přemýšlím, na nějakém kolotoči jsem byla možná více jak 3 roky dozadu. Neříkám, že kolotoče a atrakce nemám ráda, jen je mi líto dát třeba 70 Kč (a někdy i mnohem více) za jízdu na atrakci, která potrvá 3 minuty. Upřímně, vím o pro mě lepších způsobech jak utratit stejnou částku. Ale je to asi věc každého.
Jinak neplatí se za vstup na pouť žádné vstupné, platí se každá atrakce zvlášť. Platit kartou se nedá tuším nikde ani u stánků ani u kolotočů (nebo jsem to alespoň nikde neviděla), jen cash a prodejci jsou vždy rádi za drobné. Dost velký problém je parkování, protože pouť nenavštěvují jen domácí, ale i lidé z vedlejších měst nebo klasičtí turisti cizinci, co jedou za památkami, takže všechna parkoviště jsou plná a dokonce je kousek hlavní silnice kvůli stánkům dočasně zavřen. Pokud mohu radit, jeďte raději vlakem - pouť se totiž nachází hned na hlavní silnici od nádraží (cca 10 minut pěšky), pokud návštěvu chcete spojit i historickou procházkou městem, vyjeďte si do centra MHD. Ušetříte si tím mnoho nervů a času, věřte mi :).
Na Sedleckou pouť sice nechodí tolik lidí jako na Matějskou, ale o pokud se vydaří slunečný víkend, tak odpoledne a navečer je tam opravdu přelidněno ..



Pokud máte rádi poutě, myslím, že to bude něco pro Vás. Pouť je tu ještě do pondělka, tak klidně doražte.

Mějte se moc krásně a užívejte velikonočních svátků!
M.

1 komentář:

  1. Taky nás brzy čeká u nás pouť, vždycky se moc těším, mám ráda tu atmosféru. :) Navíc já jezdám na pouť do vesničky, která je kousek od našich, kde jsem dřív bydlela a tam je to super, stánky jsou roztahané po celí vesnici, lidi se tam znají, každou chvíli se zastavíš aby sis s někým popovídala a tak. :) Na kolotoče už je mi taky líto dát peněz, anvíc tam u nás je většina věcí spíš pro děti, ale tak na jeden nebo dva vždycky zajdu jen tak pro zábavu. :)

    blog Days of Daysy

    OdpovědětVymazat