neděle 19. února 2017

Výlet do Moritzburgu a do Drážďan (19. 2. 2017)

Ahoj!
Vím, že se ozývám po pěkně dlouhé době, ale poslední dobou jsem toho měla strašně moc :(. Ale zítra mi začíná semestr a já se vracím do klasického univerzitního stereotypu a i na ty články bude snad více času :).
Poslední zkoušku ve škole jsem měla začátkem února a poté jsem měla asi 3 týdny volna, které jsem využila k práci, ke psaní bakalářky a k načerpání sil před novým semestrem. Rozhodla jsem se k 17. 2. odejít z práce, abych se plně věnovala školním povinnostem, nestresovala se ze všeho tolik a věnovala tomu, co mě baví. A věřím, že vše bude lepší!


A hned můj 1. volný den z práce, včera, v sobotu 18. 2., jsem vyrazila na výlet do Drážďan a do Moritzburgu. Sice jsem musela vstávat okolo 4,40 ráno, vracela jsem se večer těsně před půlnocí a dneska to tak nějak dospávám, ale výlet stál za to! :) Po cestě nám trochu pršelo, ale naštěstí na místě už potom vůbec! První zastávka byl zámek v Moritzburgu, kde probíhá (a ještě následující týden probíhat bude) výstava o filmu Tři oříšky pro Popelku. Části filmu se natáčely právě tady, na zámku nedaleko Drážďan. Bylo možné vidět kostýmy a prostory z filmu, dozvědět se více o hercích, členech štábu, konceptu filmu a pro děti bylo možné focení jako Popelka v autentických šatech nebo rlzné otázky během individuální prohlídky. Celkově jsem si výstavu sice představovala větší, ale i tak mě zaujala. Všechny popisky byly jak v němčině, tak v češtině, takže nebyl problém s překladem. A ve stejný den, jako jsem zámek navštívila já, přijelo několik stovek návštěvníků (převážně jen Češi a Němci), takže věřím, že se výstava stala dost oblíbenou.
A druhou zastávkou potom byly Drážďany. V Drážďanech jsem byla už asi po čtvrté, ale ráda se tam vracím, protože historické centrum je kouzelné! Původní plán bylo vyjít nahoru na věž kostela Frauenkirche, ale díky zataženému počasí, jsem to vzdala a snad to vyjde příště :). Na  náměstí Altmarkt probíhal zimní market - něco jako menší povánoční trhy. Prodávaly se tu jak klobásky, punč, svařák, perníčky a jiné sladkosti, hand made věci atd. Na části náměstí se bruslilo na ledě a pro děti byla připravená skluzavka. Návštěvu Drážďan jsem ukončila nákupy v Primarku, kde měli neuvěřitelné slevy, takže jsem si odvezla něco i odtud :).
Kdo ještě nebyl v Drážďanech, rozhodně vyjeďte. Je to město plné památek, muzeí, galerií, ale i luxusních obchodů s oblečením nebo s potrvinami, které v ČR zatím nemáme. Můžete vyrazit jak autem po dálnici A17 (Praha - Drážďany), přímými autobusy nebo vlakem.



Mějte se krásně a těším se brzy u dalšího článku!
M.

3 komentáře:

  1. Tak to musel být pěkný výlet! :) Já jsem teda ze Zlína, takže bych musela první přejet celou republiku (:D), ale možná se tam někdy taky vypravím. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  2. Kárnsé fotky, na Primark se zvlášť těším! Chybí mi levné nakupování :D

    Travel with Marky || Život v Americe

    OdpovědětVymazat
  3. Ten zámek vypadá kouzelně :) že se tu točila část popelky jo? To ani nevím.
    Vždy jsem se chtěla podívat do Drážďan :)

    OdpovědětVymazat