úterý 6. prosince 2016

Výlet do Prahy - Sapa (6. 12. 2016)

Ahoj,
tak konečně jsem měla po dlouhé době celý den volna a vyrazila jsem z Pardubic do Prahy. Hlavní plán byla návštěva vietnamské části Prahy Sapa a následné nakupování nějakých dárků na Vánoce. Vyrazila jsem hned z rána z Pardubic a první zastávka byla menší snídaně/svačina s kafíčkem v kavárně a v Sapě jsem byla okolo 10. hodiny dopoledne. Už den dopředu jsem si na internetu studovala, jak to v této části Prahy chodí atd. Bylo mi jasné, že nestihnu projít vše, ale i tak jsem chtěla stihnout maximum. V této čtvrti Prahy jsou pouze obchody a služby, které nabízejí Vietnamci. Najdete tu opravdu vše - od restaurací a bister, obchody s oblečením, potravinami, doplňky, kadeřnictví, kosmetiky, půjčovnu svatebních šatů, tak i cestovní kanceláře pro Vietnamce nebo i školu.
Já jsem svoji návštěvu začala v obchodě Tamda Foods, což jsou velké potraviny. Kdo je živnostník a vlastní Tamda kartu, má zboží levnější, ale pro mě jakožto neživnostníka je zboží i tak levnější než v běžných obchodech. Koupila jsem si toho jen málo, chtěla jsem spíše okouknout, co jiného tu nabízí. Zaujaly mě polívky pho, které jsem si koupila i domů a byly výborné! :) Jinak tu seženete vše z potravin a kosmetiky, jako v jiných českých obchodech.
Potom jsem zašla na oběd v jedné z vietnamských restaurací a původně jsem si chtěla dát již zmíněnou polívku pho, kterou lidé v diskuzích hodně chválily, ale nakonec jsem si dala grilovanou kachnu, které je tu také dost chválená. A bylo to výborné, doporučuji!
A posilněná obědem jsem vyrazila na obchůzku obchodů s oblečením, doplňky a kosmetikou. Jsou tu 2 velké kryté garáže trhovců, které nabízejí všechno možné, tak jako na tržnici. Ceny jsou různé. Ale pokud jste obchodník, který zboží dále přeprodává, finančně se vyplatí koupit více kusů, jelikož je to o mnoho levnější. Někteří trhovci ani 1 ks zboží neprodávají. Je také na místě smlouvat o cenách, přece jen je to tržnice :). Já jediné co jsem si tam koupila byla huňatá šála pro sebe k Vánocům, kterou jsem sháněla už dlouho. Šlo mi spíše o to, omrknout, co všechno se tu dá sehnat a věřte mi, že tu nakoupíte opravdu vše od jakéhokoli oblečení, plavek, doplňků, dekorací do bytu, nebo na zahradu, kosmetiky, bižuterie, hodinek, hraček pro děti, papírenských potřeb, kabelek, peněženek atd.
Sapa je rozhodně fajn místo, jen doprava je trošku složitější. Autem je to nejjednodušší, ale problémem je parkování, protože ne vždy je na parkovišti uvnitř areálu volno. Já jela metrem C na Chodov a potom autobusem 197 na zastávku "Sídliště Písnice". Po zkouškách nebo na jaře plánuji Sapu navštívit určitě znova, ale tentokrát si na to zkusím vyhradit celý den, abych toho stihla ještě více :).


Navštívili jste někdy Sapu? Jaký na tržnici máte názor?
Mějte se moc fajnově!
M. 

Žádné komentáře:

Okomentovat