sobota 8. října 2016

Zdravím z Plovdivu (8. 10. 2016)

Ahoj,
tak už jsem zase v Plovdivu! Teď tedy jen na kratší čas, než když jsem tu byla na erasmus, ale i tak věřím, že to bude moc fajn. Jsem ubytovaná na úplně nové koleji mé univerzity. Kolej se otevřela asi týden před tím, než jsme přijeli, takže to tu ještě voní novou :). Mám spolubydlící, ale ta mi přijede až později. Jediná nevýhoda je, že tu zatím nemáme wifi, a tak chodím večer si sednout s počítačem před univerzitu a vyřizuju online věci. 
Do Plovdivu jsem dorazila ještě s Kubou z Brna během minulého víkendu a na nádraží na nás čekala místní studentka bohemistiky, které nás dovezla na kolej a následně náš profesor s námi zařídil potřebné dokumenty, za což jsem byla dost ráda, protože v Bulharsku je papírování dost komplikované a na dlouho :). Navíc byl tak hodný, že nás škola vede jako místní studenty, takže z kolej platíme jen zlomek ceny. A za jídlo z menzy platíme prakticky jen symbolickou cenu, takže opravdu dost ušetříme!
Ve škole jsme se zastavili hned v pondělí dořešit detaily stáže a na jak přednášky během toho měsíce budeme chodit atd. Kuba je o rok mladší a v Plovdivu poprvé, tudíž se tu zatím rozkoukává. Společně chodíme na přednášky pro čtvrté a páté ročníky. Původně jsem po škole chtěla na koleji pracovat na bakalářce, ale díky tomu, že tam zatím nemáme internet, nevím, jestli během toho měsíce někam pokročím, ale pokusím se.
Máme tu zatím krásné slunečné počasí, žádnou zimu jako je teď v ČR a dokonce jsem si první dny i spálila obličej :).
Už mám domluvený výlet do Istanbulu, kam jedu za nedlouho. A doufám, že až přijedu zpět do Plovdivu, tak vyrazím třeba na víkend do Veliko Tarnova, kam mi to minulý semestr nevyšlo.

Mějte se moc krásně a brzy se těšte na článek o Istanbulu!
M.


Žádné komentáře:

Okomentovat