středa 26. října 2016

Žádný internet a výlet do Veliko Tarnova (26. 10. 2016)

Ahojky!
Stále na kolejích nemám žádný internet, takže psát nějaké články je pro mě dost komplikované. Běžně kontroluju mail nebo zařizuju nutné věci přes internet z mobilu z centrální budovy univerzity, ale počítač se mi tam tahat nechce, přece jen něco váží. Když ale něco hoří a je třeba počítač, vše řeším večer, kdy si sednu na lavičku před druhou budovu univerzity u kolejí a připojím se tam. Vím, že to zní asi docela vtipně, ale můj počítač něco váží a vzhledem k tomu, že všude chodím pěšky, tak bych měla záda odrovnané raz dva .. aneb vítejte ve světě vysokoškoláka na koleji v Bulharsku! :)
Vím, že poslední dny jsou v Čechách dost chladné, i tady se nám ochladilo. Sice nosím podzimní bundu, ale přes den je tu stále slunečno a přes den příjemně.
Tento týden je tu pro mě posledním, poté jedu zpět do ČR. Právě proto jsme se s kamarádem Kubou rozhodli pro výlet do Veliko Tarnova. Tohle město jsem chtěla navštívit už během erasmu, ale okolnosti mi to nedovolily. A teď mi to konečně vyšlo! :) Doprava z Plovdivu je trošku náročnější - vlakem podle jízdního řádu asi 5 hodin, ale ve skutečnosti má vlak často zpoždění, takže jsme jeli 7 hodin (ale naštěstí bez přestupu). Ve Veliko Tarnovu jsme zůstali 2 noci a rozhodně návštěvy nelituji! Chtěli jsme se zúčastnit Free Veliko Tarnovo Tour, ale bylo nás ten den málo, tak tour nakonec nebyla. Město jsme si ale prošli i tak sami.
Jedná se o jedno z nejstarších a ve své době také nejvíce osídlených měst v Bulharsku vůbec. Ve 12. - 14. století to bylo sídlo carského paláce. Palác byl ale zničen při obléhání Turky a dnes je možné navštívit tyto pozůstalé ruiny, které se dnes nazývají jako Carevec (Tsarevets v angličtině). Carský palác se rozkládal na kopci, tudíž i dnes je od pozůstatků krásný výhled na město. A Carevec je asi nejhezčí během noci, kdy je nasvětlen a tím ho celé město může pozorovat.
Další místa, které jsme tu navštívili byla např. ulička Gurko (ulička na břehu řeky starého města, kde se nachází mnoho starších typických bulharských domů), Asenův památník (odtud je nádherný výhled na město), Samovodská čaršíja (ulička se suvenýry a obchůdky), kostel sv. Petra a Pavla a park Sveta Gora (úžasný výhled na Carevec). Ve městě je i pár muzeí a galerií, ty jsme ovšem nenavštívili. Jsem opravdu moc ráda, že teď mi výlet do Veliko Tarnova vyšel, protože je to moc pěkné město, které rozhodně doporučuji k návštěvě alespoň na 1 den.
Teď už mě čekají poslední dny v Plovdivu a brzy razím zpět do Čech. Ani nevím, jestli se mi chce nebo ne, protože vím, že mě doma čeká mnoho povinností do školy, bakalářka, práce, doučování atd. Tento semestr bude náročný, proto jsem moc ráda, že jsem si stáží mohla prodloužit prázdniny :).

Mějte se moc fajn a příště se už ozvu z Čech!
M. 

Žádné komentáře:

Okomentovat