neděle 16. října 2016

Jsem v Istabulu a jsem zasnoubená! (16. 10. 2016)

Čauky!
Jak jsem psala v předchozím článku, už přes léto jsem plánovala výlet na pár dní do Istanbulu. Sice už jsem tohle krásné velkoměsto navštívila minulý semestr na několik dní, ale tento "výlet" neměl být za typicky turistickým cílem, ale spíše návštěva mé kamarádky a setkání se s přítelem. Vše jsme domlouvali dost dopředu a měli jsme spousty plánů, které jsme i uskutečnili.
To, že je Istanbul nádherné město, to asi nemusím připomínat. Jedinou nevýhodou je, že je všude mnoho lidí, na metrobus se čeká třeba 15 minut (metrobusy jezdí dost často, o tom žádná, ale jsou přecpané, a tak lidé čekají na další, autem je cesta o mnoho delší díky každodenním zácpám), ulice jsou přeplněné lidmi atd. Pro mě, jakožto holku z malého města, pro kterou je i Praha dost přelidněné město, je to úplně šílené a asi bych si nedovedla představit žít v Istanbulu na delší dobu. Nebo když si jen představím erasmus v Istanbulu, hned jsem moc ráda za Plovdiv. Ale Istanbul je prostě takový. Pokud chcete něco z tohoto města vidět, musíte s tím počítat, všude jet s předstihem ...
V Istanbulu můžete potkal lidi různých národností, kultur a náboženství. Dokonce jsem jednou v chumlu lidí zaslechla i češtinu. A to, že v televizi každý den hlásí, jak je Turecko nebezpečné, bych nebrala tak úplně vážně. Ano, je dost možné, že na východě, blízko hranic s Arménií, Gruzií, Íránem a Írákem je situace pravděpodobně trochu jiná, ale Istanbul je dle mého názoru bezpečný!
Ale zpátky k mému výletu. S přítelem jsme opět navštívili jak známé turistické památky plus jsme ještě navštívili i Miniaturk, Topkapi Palace, zašli jsme do kina (Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti ve 3D), udělali si výlet na ostrov a vyjeli jsme i lanovkou na Piyer loti. Poznala jsem pár nových kamarádů mé kamarádky a mého přítele. Vyzkoušela jsem další a pro mě neznámé speciality z turecké kuchyně.
Největším překvapením pro mě bylo, to, že přítel se mě při návštěvě Topkapi Palace při nádherném výhledu na celý Istanbul zeptal, zda si ho vezmu! Upřímně jsem to vůbec nečekala a překvapil mě tím. Sice jsme spolu o budoucnosti mluvili, ale oba nejprve musíme dokončit alespoň bakaláře na univerzitě a poté můžeme uvažovat o svatbě. Ale uvidíme, jak vše nakonec bude :). Ono člověk si něco plánuje a potom je to třeba úplně jinak, takže všemu necháme volný průběh.
Teď ještě zůstávám do konce měsíce v Plovdivu, kde jsem na stáží a koncem měsíce jedu zpět do Čech, čímž mi skončí prázdniny a poflakování se :).

Mějte se fajn a užívejte podzimního počasí!
M.

2 komentáře:

  1. V Istambulu jsem taky byla, ovšem jako malé děcko, takže bych se tam někdy ráda podívala znovu. :)
    A to od přítele je moc hezké. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný západ slunce. Těžko soudit, jestli je nebo není Istanbul bezpečný, proti Česku tam asi hrozí víc problémů, ale v této době asi žádná hrůza.

    OdpovědětVymazat