čtvrtek 29. září 2016

Jedu na měsíc zpět do Bulharska - Plovdiv (29. 9. 2016)

Čauky!
Jak jsem už avizovala v minulém článku, jedu na celý říjen na stáž do Bulharska, do Plovdivu, kde jsem strávila minulý semestr 5 měsíců díky erasmu. A už se neskutečně těším! I když vím, že už to nebude jako loňský erasmus a potkám úplně nový lidi (pokud bych potkala ty samé lidi z loňského erasmu, vůbec bych se nezlobila, chybí mi), ale i tak věřím, že to bude fajn
Stáž byla nabídnuta převážně studentům VŠ bulharského jazyka. Holky ode mě ročníku stáž odmítly, studenti z Brna se nejdříve hlásili čtyři, nakonec jede jen jeden, ale je dost pravděpodobné, že pojede ještě někdo další, ale to zjistíme až na místě.
Oficiálně mi nikdo z učitelů z UPCE ani z Plovdivu moc informací o stáži nedal, nicméně sama jsem si dost detailů domlouvala s bulharskými profesory. Ale vše je zařízené, na všem jsem se domlouvala už dopředu. Budeme bydlet na úplně nové koleji hned za univerzitou, což je ideální. A vzhledem k tomu, že kolej se otevřela teprve tento týden, ještě není zcela naplněná, je dost pravděpodobné, že budu na pokoji sama. Přednášky a jiné školní aktivity si domluvíme 3. 11. na univerzitě. Cílem stáže pro mě je nejen chodit na přednášky a cvičení, ale i zapracovat na bakalářce, kterou bych ráda tento akademický rok měla hotovou, tak jsem na sebe zvědavá :).
Ráda bych taky cestovala, tak jak tomu bylo i minulý semestr. Vzhledem k tomu, že mi bylo schváleno vyšší stipendium, než jsem plánovala, tak krásně mohu ušetřit na cestování. Už teď mám naplánovaný několikadenní výlet do Istanbulu (a možná i Bursy?) v Turecku, a potom bych ráda cestovala po Bulharsku (hlavně Veliko Tarnovo, možná i Rilská jezera). Taky jsem se domlouvala na nějakém společném jednodenním výletě nebo grilovačce s pár Čechy, co jsou v Plovdivu. Kamarádka, co studuje v Bosně mě i zvala, abych ji navštívila, ale myslím, že to časově nestihnu. Ale vše záleží na tom, jak moc budu muset chodit do školy, jaké budou mé povinnosti a kolik volného času ve výsledku budu mít.
Mám v plánu zase psát články s fotkama, jak tomu bylo minulý semestr z erasmu jen nevím, zda to budu stíhat časově. Pokud bych nestíhala, určitě zveřejním až budu zpět v ČR, takže se těšte! :)
Mimochodem - jsem skoro nastěhovaná na mém novém bytě v Pardubicích, takže až v listopadu přijedu zpět do ČR, už budu v novém :). Byt se nachází asi 10 minut pěšky od univerzity v části Polabiny. Pokoj a celkově byt je vybavený, nemusela jsem si nic kupovat, jen jsem si tam nastěhovala své věci. Majitel je navíc dost ochotný, klidně říkal, že mi ještě vybavení dokoupí. Takže věřím, že se zabydlím bez problémů.

Přeji hezký zbytek pracovního týdne!
M.

1 komentář:

  1. To je super, těším se na další fotky z mého oblíbeného Bulharska. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat