čtvrtek 25. srpna 2016

Moje letní brigáda (25. 8. 2016)

Zdravím!

Tak jak si užíváte léta? Já celkem pohodově, buď cestuji nebo pracuji. Přišlo mi na mail pár dotazů o tom, kde vlastně pracuji a co dělám a o tom bude dnešní článek, takže pokračujte ve čtení :).
Když mi bylo 16 let, nechtěla jsem strávit 2 měsíce nicneděláním doma, takže jsem si začala hledat brigádu. Ovšem na malém městě s 20 000 obyvatel to není jednoduché, nicméně mě se to podařilo! A tuto brigádu mám až dodnes.
Začala jsem v květnu v roce 2012 a úplně jasně si pamatuju můj první den v práci. Po "pohovoru" jsem dostala důležité klíče a druhý den jsem měla službu v katolickém kostele sv. Jakuba (nejstarší kostel v Kutné Hoře), kde jsem prodávala lístky, suvenýry a radila turistům ohledně památek v Kutné Hoře. Nejdřív jsem byla dost nervózní, zda všechno zvládnu, zda má angličtina je dostatečná, ale potom bylo vše v pohodě.
Další rok jsem opět chodila do kostela sv. Jakuba, ale také do katedrály sv. Barbory, kostela Panny Marie na Náměti a do kaple Božího těla. Všude byl stejný úkol - prodávat lístky, suvenýry a podávat informace o památkách, popř. o probíhajících akcích v Kutné Hoře a v okolí.
Letos je to již má 5. sezona na brigádě a nově chodím také do informačního centra u chrámu sv. Barbory + ostatní vyjmenované památky, jak je třeba.
Práce mě dost baví a prakticky každý den je v práci jiný. Každý den potkám zajímavé lidi z celého světa a pokud mám chvilku volnou, ráda si s nimi pohovořím. Teď zrovna minulý týden jsem se bavila s pánem z Austrálie, který cestuje s manželkou po Evropě, s Asiatem, který poznává Čechy a poté se sem chce přestěhovat nebo se Švédem, který tu navštěvuje příbuzné atd. Ale asi nejvíce zahraničních návštěvníků je samozřejmě z Čech, Slovenska, Německa, Ruska, Francie, Polska a jiných států Evropy. Přes léto se také v již zmíněných památkách nebo v jejím okolí konají různé koncerty, festivaly, svatby, křtiny, sportovní události atd, takže o zábavu mám postaráno :).
Upřímně musím říct, že jsem za tuto brigádu moc ráda, jelikož jinak si neumím představit, kde jindy bych pracovala v naše menším městě přes léto ..


Máte nějakou brigádu přes léto? Co děláte?

Přeji krásný konec srpna!
M.





3 komentáře:

  1. Máš super brigádu :) Já pracuji jako lektorka angličtiny, modelka a učitelka modelingových kurzů :)

    GIVEAWAY O LUXUSNÍ NÁRAMKY | BLOND SITE

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné fotografie. :) a brigáda je taky skvělá. ♥ moc pěkný blog :) www.fitfoodhealthy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat