neděle 7. srpna 2016

Zamilovala jsem se do Švýcarska (7. 8. 2016)

Ahoj všichni!

Pokud mě sledujete na instagramu, určitě už víte, že jsem byla na víkend ve Švýcarsku na horách. Ve Švýcarsku jsem byla poprvé, proto jsem byla na tento výlet dost natěšená a zároveň i zvědavá :). V Čechách bylo v tu dobu slunečno a okolo 25°C a ve Švýcarsku na vrcholcích hor až okolo -5°C, takže docela rozdíl a byla jsem opravdu ráda za zimní bundu, kterou jsem si naštěstí vzala s sebou. A díky nové kameře/foťáku mám i parádní fotky z výletu, koukněte se sami :)
 Švýcarsko bylo na mém wish listu dlouhou dobu, ale zatím nebyla možnost vyjet, letos mi to konečně vyšlo! A jsem moc ráda, že jsem vyrazila, je to úžasná země :).
Počasí ve Švýcarsku na horách je ale nepředvídatelné a rychle se měnící. Ráno jsme přijeli do Chamonix ve Francii (město je prakticky na hranicích Francie a Švýcarska) a bylo dost zataženo a byla i mlha, teplota byla okolo 13°C. Po asi půlhodince se počasí vyjasnilo a bylo slunečno a tepleji. Takže jsme se rozhodli, že si lanovkou vyjedeme na Aiguille du Midi (3,842 m) což je hora ve Francouzských Alpách a při dobrém počasí j odtud vidět i Mont Blanc. Během zimy se sem jezdí lyžovat, v létě sem jezdí lidé za turistikou.
Když jsme lanovou přijeli nahoru, zatáhlo se a začalo pršet, trochu i sněžit a teplota byla rázem okolo 5°C. Nevěděli jsme co dělat, protože pokud bychom jeli zpět dolů a počkali na lepší počasí dole, museli bychom si zakoupit nový lístek na lanovku. Dali jsme si proto svačinu a čekali, zda se počasí nezlepší. Asi po 35 minutách byl déšť a i sníh pryč a bylo krásně jasno. Okamžitě jsme vyběhli vše fotit a užívat si nádherné výhledy, jelikož zasněžené hory vypadali na slunečních paprscích naprosto úchvatně! Jsem moc ráda, že jsem si s sebou vzala i sjcam, takže mám i pár fajn záběrů.
Večer jsme potom přejeli do 2. největšího města ve Švýcarsku, do Ženevy. Do Genevy jsme přijeli asi okolo 19. hod večer, prošli jsme si město a poté si sedli na kraj Zenevského jezera a pozorovali Jet d´Eau, což je jeden ze symbolů Ženevy a zároveň nejvyšší  vodní fontána na světě. Vyfotili jsme pár fotek a dali se na cestu zpět do Čech.
Musím se přiznat, že jsem se zamilovala  do Švýcarska a hlavně do hor ve Švýcarsku. Ale tím, že je počasí dost nepředvídatelné, nedá se tudíž nic moc naplánovat. Každopádně se chci do Švýcarska v budoucnu ještě vrátit, jelikož tato krásná země nabízí ještě mnoho k návštěvě!




Užijte si zbytek letního dne!
M. 


Žádné komentáře:

Okomentovat