neděle 22. května 2016

Výlet na pár dní do Istanbulu (22. 5. 2015)

Čauky!

Omlouvám se, že jsem se dlouho neozvala s aktualizací, co pořád dělám atd. Pracovala jsem na nějakých věcech do školy, ale hlavně se snažím užívat si každý den tady s kamarády, protože koncem dalšího měsíce jedu už zpět do Čech. Už teď vím, že se mi bude moc stýskat zvláště po některých lidech :(.
Na začátku května jsem byla s partou kamarádů na výletě v Turecku v Istanbulu. Byl to pro mě jeden z nejlepších výletů vůbec! Jeli jsme přímým busem z Plovdivu do Istanbulu přes noc. V Turecku jsem nikdy předtím nebyla, takže jsem byla dost natěšená a plná očekávání. Nicméně Istanbul je pro mě osobně strašně veliké a rozlehlé město plné zmatku a jsem moc ráda, že jsme tam byli je na výletě na pár dní. Představa žití v takovém velké městě mě děsí .. Nicméně pro turisty je  Istanbul, dle mého názoru ideální - dá se tu koupit a pořídit cokoli, je tu mnoho památek, městská doprava kamkoli akorát všude je plno lidí :(.

Jeli jsme parta 5 erasmáků z Plovdivu - já, Jirka z Čech, Yunus z Turecka, Silva z Arménie a Clemece z Francie. Hodně času tam s námi trávila i místní holčina Gulfem, nejlepší kamarádka Yunuse z Turecka. Bydleli jsme u ní a prakticky v centru, ale i tak jsme jezdili busem, metrobusem nebo tramvají skoro 2 hodiny každý den, což je pro mě šílené! A všechny dopravní prostředky byly narvané, i přesto, že jezdily každou chvíli. V tomhle ohledu velmi šílené pro mě! Nemám ráda přecpané místa, takže občas bylo pro mě utrpení jezdit nacpaným autobusem :(.
Nicméně památky Istanbulu jsou úžasné! :) Prošli jsme se okolo Galata Tower a míjeli jsme i několik mešit, dokonce jsme šli i dovnitř The Sultan Ahmed Mosque. Pro mě, jakožto člověka z Evropy, kde je hlavním náboženstvím křesťanství, je velmi zajímavé vidět a poznat i jiné náboženství v praxi a ne pouze z učebnic.
Navštívili jsme i Grand Bazar, kde se dá koupit opravdu vše! Od suvenýrů a jídla až po jakékoli oblečení, prostě vše a relativně i za levno! Navečer jsme potom jeli lodí do asijské části Istanbulu. Sedli jsme si na pobřeží, odkud byl úžasný výhled. K večeři jsme si dali pravý turecký kebab a všichni byli spokojení!
Ale vrcholem výletu byl výlet lodí na ostrov v Istanbulu, kde jsme kempovali přes noc. Vzhledem k tomu, že jsem nikdy předtím nekempovala, byl to pro mě nezapomenutelný zážitek! :) Opékali jsme nějaké párky na ohni, zpívali písničky, sledovali jsme západ slunce při výhledu na celý Istanbul a užívali jsme si čas spolu.
Tento výlet byl, jak jsem již psala nahoře, jeden z nejlepších výletů vůbec. Nejen kvůli té destinaci, ale hlavně kvůli těm lidem, kteří tam byli se mnou. Máme mnoho fotek, mnoho nezapomenutelných zážitků a vzpomínek.
Tady se můžete podívat na naše video z výletu, které je úžasně zpracované: https://www.youtube.com/watch?v=rIiVrKEDMZg&feature=youtu.be
Je očividné, že každý z nás si uvědomuje, že konec našeho Erasmu už se blíží, ať chceme nebo ne :(. A nejhorší je, že já pojedu domů mezi prvníma - pojedu kolem 25. 6. a ostatní až začátkem dalšího měsíce nebo později .. nemám ráda loučení a už teď vím, že to bude hodně těžké, zvláště s některýma erasmákama :(.
Ale rozhodně se bude snažit si užít každou chvilku tady! :)


Mějte se pěkně, brzy se zase ozvu!
M.

3 komentáře:

  1. wau , super akurát pozerám na pelikanovy nejake zlavy a tm bol aj to mesto , :)) super článok

    http://teenmumy.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně vyraž, je to úžasné město! :)

      Vymazat
  2. Ty jo, krása. :) Já se chci do Turecka podívat už od té doby, co tam byla kamarádka asi 10 let zpátky a vyprávěla nám o tom. :) Ale asi bych teď neměla moc odvahu, takže tě docela obdivuju. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat