pátek 13. května 2016

Úžasný výlet do Řecka a Makedonie (13. 5. 2016)

Ahoj!
Vzhledem k tomu, že Bulharsko slavilo Velikonoce až na konci dubna, měla jsem Velikonoční prázdniny až v tuto dobu (v ČR byly letos Velikonoce před měsícem). Mnoho zahraničních studentů jelo domů a i já jsem si říkala, že by bylo škoda, tu zůstávat. Jak jsme psala v tomto článku, domluvila jsem se s kamarádkou ze Slovinska a vyrazily jsme na týden do Řecka a do Makedonie. A byl to naprosto dokonalý výlet!

První zastávkou bylo Řecko - Thessaloniki. Od Plovdivu je tato destinace asi 7 hodin autobusem, takže to je naprostá paráda. Já v Řecku nikdy nebyla, takže jsem byla nadšená. Prošly jsme si nejen město, ale jeden den jsme vyrazily i na nedalekou pláž, kde jsme si smočily nohy - pár lidí se i koupalo, ale na mě bylo zima. Řecko je úplně něco jiného než balkánská města! Bydlely jsme u hostitele přes couchsurfing, takže jsme tím ušetřily mnoho peněz.
V Řecku jsme strávily 3 dny a poté jsme se přesunuly do Makedonie do Skopje, kde shodou okolností pracoval kamarád kamaráda, taky Čech, takže jsme bydlely u něj. Skopje je docela malé městečko, ale má svoje kouzlo. A všechny památky prakticky na jednom místě. A vše je v Makedonii tak levné, až se tomu nedá věřit! Jeden den jsme si prošly Skopje a další den jsme vyrazily do Ochridu - krásně malé městečko s dokonalým jezerem!
Asi nemusím psát více o jezeru, fotka mluví za vše, jako z pohádky! Myslím, že perfektní destinace pro letní dovolenou. Shodou okolností jsme v autobuse potkaly kluka z Austrálie, tak jsme se s ním daly do řeči. Jednalo se o 30letého mladého muže, co si dal rok pauzu od práce a cestuje po Balkáně a po Skandinávii, což mi přijde naprosto dokonalé! Využívá taktéž couchsurfing, takže říkal, že to není ani nijak finančně náročné. Takže až v budoucnu nebudu spokojená v práci, vím, co rozhodně udělám :).

No a týden po tomto výletě jsem vyrazila na poslední výlet mimo Bulharsko, do Istanbulu, poté mě už čekají jen výlety po Bulharsku. Ale o Istanbulu zase příště :) nicměně byl to snad ještě lepší výlet než Řecko a Makedonie!

Mějte se krásně a užívejte jarního (tady už skoro letního) počasí!
M.

5 komentářů:

  1. Naše první zahraniční dovolená byla právě v Řecku. Přes Soluň jsme jeli na výlet na Metereory. Je tam krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím! :) V Meteora je krásná, taktéž se tam v budoucnu chystám

      Vymazat
  2. Ty jo tam je to nádherné. :)

    Jiank vždycky se mi líbí ti lidé, co si dají na rok nebo více pauzu od práce a cestují. Ale jak to sakra dělají? :D Vím, že existuje možnost velice levného cestování, ale musí se přece i nějak živit, takže si našetřit peníze na tu dobu a to já s tím, že se snažím šetřit i na budocnoust (např. vlastní bydlení) prostě nenašetřím. :D Na druhou stranu vím, že když se moc chce, všechno jde.

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stačí našetřit něco málo a i s tím se dá cestovat. Přiznám se, že do tohoto světa "levného" cestování už jsem trošku taky pronikla, ale jsem pouze začátečník :). O "levném" cestování chystám v budoucnu určitě článek.

      Hezký den! :)

      Vymazat
  3. V recku jsem byla kdyz mi bylo 8,ale jen na.ozdravnem pobytu,takze jsme nejak poradne necestovali.Rada bych se podivala do Recka znovu :)
    Melisinblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat