pondělí 18. ledna 2016

Učení a návštěva Prahy (19. 1. 2016)

Ahoj! :)

Doufám, že se máte fajn a nestresujete se zkouškovým obdobím. Mnoho zkoušek už mám za sebou, ale teď mě čekají ty nejtěžší :(  poslední dny se jen učím a učím :( a už se moc těším, až budu mít všechny zkoušky (snad úspěšně) za sebou.

Ráda bych se s Vámi ale teď podělila o pár fotek a zážitků z Muzea miniatur, kam jsem vyrazila ještě během vánočních prázdnin. Jedná se o muzeum v Praze na Strahově a je to jedna z největších sbírek mikrominiatur na světě.
Osobně já jsem se o muzeu dozvěděla jen náhodou na Internetu, jinak jsem nikde neviděla ani nějaké plakáty nebo reklamu, což je docela škoda .. Naleznete zde okolo 30 exponátů od ruského autora Anatoly Koněnka a jeho spolu spolupracovníků.
Můžeme zde např. vidět několik velbloudů v očku jehly, vlak na vlasu, okovanou blechu, tisíci násobně zmenšená Eiffelova věž, labutí jezero na makovém zrnu nebo miniatury známých obrazů. Muzeum je sice menší, ale návštěvu určitě doporučuji, protože se mi to velmi líbilo!
Fotky sice nic moc, protože fotit přes mikroskop není žádná sranda a navíc v muzeu bylo světlo na každý exponát, ale jsem ráda alespoň za nějaké fotky, než žádné :).  
Velbloudi v očku jehly
Mikroskop s miniaturou známého díla
  Další fotky

My jsme šli k muzeu pěšky od hlavního nádraží v Praze a docela jsme si mákli :) dálka nám ani tak nevadila, ale cesta je relativně do kopce a v ten den bylo navíc strašné teplo. Ale když se vyškrábete nahoru k Strahovskému klášteru, máte krásný výhled prakticky na celou Prahu (prakticky jako z Petřína), což je krásný pohled! Ale pro pohodlí použijte tramvaj č. 22 :)

Lokalita: Praha, Strahovské nádvoří 11, Praha 1 (tramvaj č. 22 zastávka Pohořelec)
Otevírací doba: 9-17 hod každý den
Cena: dospělí 100 Kč, děti, studenti a důchodci 50 Kč
Hodnocení: 9,5/10 - muzeum se mi líbilo, jen škoda, že vše bylo přesvícené natolik, že se ani fotit pořádně nedalo 

TIP: Teď probíhá akce na Slevomatu na zvýhodněné vstupné! :)

4 komentáře:

  1. O tomto muzeu jsem nikdy neslyšela, díky za reportáž. Chválím závěr, jak jsi napsala - lokalita, doba, cena a hodnocení, to je také hodně důležité.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě zajímavé, v Praze je vůbec spousta možností něco navštívit, pokud je tedy čas. Exponáty nejsou citlivé na světlo a takové miniatury si pořádné osvětlení žádají. Při focení je to potíž, taky jsem ještě nefotila přes mikroskop.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je vážně senzace. Vůbec si nedokážu představit, co to musí být za piplačku něco tak titěrného vyrobit. Klobouk dolů před autory!

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, o tom jsem vůbec nevěděla, přestože jsem v Praze skoro doma. Miniatury jsou nádherné, určitě se tam někdy stavím.

    OdpovědětVymazat